Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Spółka celowa Astaldi i Torpolu wybuduje Łódź Fabryczną?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

Data publikacji:
06-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Spółka celowa Astaldi i Torpolu wybuduje Łódź Fabryczną?
Wizualizacja przyszłej Łodzi Fabrycznej (grafika: materiały prasowe)
Torpol, spółka z grupy Polimex-Mostostal, i włoska firma budowlana Astaldi złożyły wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczący wydania zgody na powołanie spółki celowej do realizacji budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja po wyburzeniu starego budynku dworca i uzyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych wchodzi właśnie w fazę budowy.

– Złożyliśmy wniosek od UOKiK o wydanie zgody na rejestrację spółki celowej, która byłaby jednym z podstawowych wykonawców dla konsorcjum realizującego kontrakt dotyczący budowy dworca Łódź Fabryczna – powiedział serwisowi „rynekinfrastruktury.pl” Tomasz Sweklej, prezes Torpolu.

– Jest to związane z kwestiami realizacyjnymi, typowo budowlanymi dotyczącymi tego kontraktu. Nad powołaniem takiej spółki myśleliśmy już od jakiegoś czasu – dodał szef spółki z grupy Polimex-Mostostal specjalizującej się w budownictwie kolejowym.

Umowa z konsorcjum firm Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów na budowę podziemnego dworca Łódź Fabryczna została podpisana w sierpniu ubiegłego roku. Inwestycja o wartości ok. 1,76 mld zł w samym centrum Łodzi ma zostać zrealizowana do 2014 r.

Zlecenie zakłada wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

Realizacja kontraktu właśnie przechodzi z fazy przygotowawczej w czysto realizacyjną. Wkrótce rozpocznie się drążenie ścian szczelinowych pod podziemny dworzec oraz budowa komory startowej, z której wyruszy maszyna drążąca tunel. Według szacunków, z placu budowy trzeba będzie wywieźć około 2 mln metrów sześciennych ziemi. Najintensywniej prace będą prowadzone w roku 2013. Inwestycja ma być realizowana do początku 2015 roku. Stacja ma znajdować się 16 metrów pod ziemią.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5